În afara traseului bătut din Amsterdam

Când oamenii se gândesc la Amsterdam, de obicei se gândesc la trei lucruri: cafenele, lumini roșii și canale. Și pentru majoritatea călătorilor, asta este tot ce vor vedea vreodată. Călătorii tineri tind să frecventeze cafenelele sau să rătăcească în districtul Red Light, în timp ce călătorii în vârstă fac tururi cu bicicleta, călătorii pe canal și frecventează muzeele. Apoi, după trei sau patru zile, trec la următoarea destinație.

M-am îndrăgostit de Amsterdam în 2006 și m-am întors în oraș de mai mult de cinci ori de atunci. De fiecare dată ajung să explorez mai multe orașe și îmi dau seama cât de mult are de oferit. Mă întristează întotdeauna când aud alți călători vorbind despre ceea ce au făcut pentru că este întotdeauna același lucru, iar ieri, la Berlin, un călător a spus că ura orașul, pentru că este vorba de toate coffeeshop-uri și lumini roșii. I-am spus că nu a văzut orașul și i-am oferit o listă de lucruri de făcut data viitoare.

După ce am vizitat orașul de atâtea ori, mă trezesc să fac mereu ceva din calea bătută. Am continuat să bifez de pe lista de lucruri de făcut și să găsesc altele pe care nu le-am știut că există. Amsterdam are multe de oferit călătorilor. Când v-ați îmbolnăvit de cafenele, de rucsacuri cu pietre, de băieți înfricoșători din cartierul Red Light și de mulțimi la muzeul Van Gogh, vizitați câteva dintre aceste locuri mai liniștite și mai locale:

Muzeul de Istorie din Amsterdam

Deși nu este chiar pe calea bătută, acest muzeu vede în mod surprinzător că puțini oameni fac încă o treabă minunată de a spune istoria orașului. Muzeul este destul de mare, deci bugetează câteva ore pentru el.

Muzeul de istorie evreiască

Situat lângă Waterlooplein, acest muzeu are o secțiune excelentă despre al doilea război mondial, Holocaustul și modul în care olandezii s-au ocupat de vinovăția deportărilor în masă după război.

Muzeul lalelelor

Situat într-o cameră din interiorul unui magazin de lalele, acest mic loc face o treabă interesantă de a povesti istoria lalelelor din Olanda și nebunia infernală a lalelelor. Cel mai bun dintre toate: nu vei găsi niciodată o mulțime.

Iordanul

Sunt întotdeauna uimit de cât de puțini turiști vizitează Jordaan, deoarece este chiar lângă centrul orașului. Acest fost district al clasei muncitoare este acum un labirint de cafenele, magazine mici și restaurante. În timpul verii, este un loc popular pentru ca oamenii să meargă să mănânce. Îmi place absolut să rătăcesc pe aici.

SPUMĂ

Muzeul de fotografie găzduiește imagini minunate și vede puține mulțimi în ciuda faptului că se află în partea principală a orașului. Este o necesitate pentru orice iubitor de fotografie. Mi-au plăcut foarte mult toate fotografiile alb-negru și grădina în aer liber.

Muzeul Houseboat

Nu este mare parte dintr-un muzeu, dar această barcă de casă decorată vă oferă o privire interesantă despre cum este viața pe canale. Am plecat cu o singură impresie de viață pe canale: un pic înghesuită.

Oost

Zona de la est de oraș are un parc uimitor, o grădină zoologică și o mulțime de restaurante bune din Orientul Mijlociu. Rătăcind aici, ai fi greu de găsit mai mult de o mână de turiști, cei mai mulți dintre ei fiind probabil pierduți.

Parcul Rembrandt

Nu trebuie confundat cu Rembrandtplein în centrul orașului, acest parc la vest de oraș este un loc bun pentru a rătăci. Zona din jurul său este o clasă destul de muncitoare și un pic mai modernă - un contrast bun cu centrul istoric. Vei ști că ești acolo când semnele încetează brusc să fie tipărite în engleză.

Și în timp ce sunteți în Amsterdam, vă recomand să stați la Flying Pig Hostel, al doilea hostel preferat din Europa (Kabul în Barcelona este încă numărul 1 pentru mine). Am rămas acolo de trei ori și de data aceasta, datorită IKangaroo, am primit câteva nopți gratuite. Porcul este o instituție din Amsterdam. Este posibil să nu fie cea mai ieftină pensiune din oraș, dar nu există dușuri cu buton, pernele sunt confortabile și, datorită reputației sale, este întotdeauna plină. Întotdeauna întâlnesc o mulțime de oameni în timp ce sunt acolo, iar personalul (backpackers care pur și simplu nu au plecat) sunt foarte sociali. Am stat în trei pensiuni diferite în Amsterdam, dar întotdeauna mă întorc la Pig-it trăiește la reputația sa.

Amsterdam are atât de mult încât să ofere că pigeonholing-ul ca loc de agățători, marijuana și un tur de canal este o crimă împotriva umanității. Sunt multe de făcut, este o minune arhitecturală, iar localnicii sunt super prietenoși. Când vizitați, ieșiți din centrul orașului turistic, vedeți pietrele ascunse și cartierele locale și aflați că Amsterdam este tot ceea ce nu credeți că ar fi.

Obțineți Ghidul bugetului în profunzime pentru Amsterdam!

Vrei să planifici călătoria perfectă la Amsterdam? Vezi ghidul meu complet despre Amsterdam scris pentru călătorii cu buget ca tine! Reduce puful găsit în alte ghiduri și ajunge direct la informațiile practice de care aveți nevoie pentru a călători și a economisi bani într-unul dintre cele mai frumoase și romantice orașe din lume. Veți găsi sfaturi pentru itinerarii propuse, bugete, modalități de a economisi bani, lucruri pe care să le vedeți și pe care le puteți face și restaurantele, piețele și barurile preferate care nu sunt turistice și multe altele! Faceți clic aici pentru a afla mai multe și a începe.